Publicerad 2017-08-03

Felaktiga fakturor om slamtömning till kunder i Brunflo och på Frösön

Ett tekniskt fel har gjort att kunder i Brunflo och på Frösön har fått fakturor för slamtömning trots att deras slamtömning ännu inte är utförd. 

Felet upptäcktes på torsdagsmorgonen och än så länge är det oklart vad som orsakat felet, men det är två av slamtömningsdistrikten som i nuläget är drabbade, Brunflo och Frösön.

- Vi utreder vad det är som hänt, men kommer troligen inte få svar på det förrän i mitten på nästa vecka. säger Lena Johansson, tillförordnad förvaltningschef på Teknisk förvaltning.

Det är ännu oklart hur många kunder som drabbats, i nuläget har ett 20-tal personer hört av sig till kommunens kundcenter.

Kommunen uppmanar kunder som fått en faktura trots att slamtömningen inte är utförd ännu att riva den fakturan. Det kommer en ny faktura när slamtömmarna varit där.

Mer information till drabbade fakturamottagare finns i texten nedan:

Information till kunder om felaktiga slamtömningsfakturoröppnas i nytt fönster

Mer information och kontakt

Lena Johansson, tf förvaltningschef Teknisk förvaltning, tfn 070-190 69 69

Använd vår mobilapp

Få senaste nytt från kommunen direkt i byxfickan. Du når snabbt alla mobila tjänster som du har nytta av i din vardag. Här hittar du också vägen direkt in till kommunens kundcenter.

Läs mer om mobilappen och ladda ner den redan idag!

En hand håller en smartphone med Östersundsappen
Sidan uppdaterad 2017-08-03