Publicerad 2017-03-01

Fel i räkningen för sopor och vatten

I de räkningar för sopor och vatten som går ut till våra kunder i dagarna, saknas kostnaderna för hämtning av Sopor till förbränning. De kommer i stället på nästa räkning. Vi ber om ursäkt för felet.

Vi har uppdaterat vårt system för fakturering av vatten och sopor. När det var dags för fakturering uppstod ett fel som gjorde att kostnaderna för vår hämtning av de vanliga soporna under december, januari och februari, inte finns med på våra kunders räkningar som går ut nu i början av mars. De kommer istället att finnas med på nästa räkning som kommer i april för kunder som betalar varje månad och i juni för kunder som betalar var tredje månad.

Vi ber om ursäkt för de besvär detta kan orsaka.

Använd vår mobilapp

Få senaste nytt från kommunen direkt i byxfickan. Du når snabbt alla mobila tjänster som du har nytta av i din vardag. Här hittar du också vägen direkt in till kommunens kundcenter.

Läs mer om mobilappen och ladda ner den redan idag!

En hand håller en smartphone med Östersundsappen
Sidan uppdaterad 2017-03-13