Östersunds kommunvapen

Du är här:

Lyssna på sidans text med ReadSpeaker

Om Servicedeklarationer

Isskuplur och rådhus

Syftet med att införa servicedeklarationer är bland annat att skapa förtroende för kommunens verksamheter genom att tydliggöra tjänster, service, bemötande och en viss kvalitetsnivå.

Vad är en servicedeklaration?

En servicedeklaration beskriver vad Du som medborgare kan förvänta när Du nyttjar kommunala tjänster.

Servicedeklarationer ska ses som en strategisk del av kommunens kvalitetsarbete nära kopplat till den synpunktshantering som finns i kommunen.

Kommunens servicedeklarationer


Kvalitet i Östersunds kommun

Vår kvalitetspolicy innehåller områden som kommunen ska arbeta med för att förbättra kvaliteten på den kommunala servicen. Alla nämnder och förvaltningar ska arbeta med dessa områden. Syftet med policyn är att skapa en gemensam grund för arbetet med kvalitet i Östersunds kommun.

Östersunds kommuns kvalitetspolicyPDF (pdf, 168.5 kB)


Tala om vad Du tycker!

Om vi inte lever upp till vad vi lovar vill vi gärna att Du meddelar oss detta. Dina synpunkter ger oss värdefull information och möjlighet att förbättra våra verksamheter.

Lämna synpunkter

Publicerat:

2008-11-25
Kundcenter

063 14 30 00

Styrning

Maria Werner
063-14 42 08

Kontakt

Östersunds kommun

831 82 Östersund

Telefon: 063-14 30 00