Vårt lärande

Digitalisering, att skriva sig till läsning (ASL), matematik och systematiskt kvalitetsarbete är utvecklingsområden som Arnljotskolan arbetar med.

Att skriva sig till läsning (ASL)

Arnljotskolan har ett gemensamt utvecklingsområde ”Att skriva sig till läsning” som förkortas ASL. Det är ett samarbete mellan förskoleklass, årskurs ett till årskurs tre.

Pedagog Östersund: Skolan som gillar LIKA »länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Arne Trageton, norsk forskare och pedagog, är upphovsman till ASL, som är ett språkutvecklande arbetssätt för barns skriv- och läslärande. Dator används som skrivhjälpmedel. Arbetssättet har fokus på barnens berättarlust och språkutveckling. Pedagogen möter och utmanar varje elev där den befinner sig.

Läs mer om ASL>>PDF

Digitalisering - Programmering

Under läsåret 2020-21 kommer alla årskurser, från förskoleklass till årskurs 3, på Arnljotskolan att arbeta med programmering både i skolan och på fritids.

Pedagog Östersund: Programmering på rätt nivå »länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Datalogiskt tänkande och stegvisa instruktioner

Datalogiskt tänkande och stegvisa instruktioner i matematik del 1 »länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Datalogiskt tänkande och stegvisa instruktioner i matematik del 2 »länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Hjälpte informationen på sidan dig?
Sidan uppdaterad 2020-09-07