Vård- och omsorgsförvaltningens kvalitetsrapport 2018
Uppdragsenheten sammanställer varje år en Kvalitetsrapport och en Patientsäkerhetsberättelse för Vård- och omsorgsnämndens verksamheter.
Syftet med rapporterna är att ge Vård- och omsorgsnämnden och förvaltningsledningen en överblick över kvaliteten i de olika verksamheterna. Rapporten kan även användas av nämndens olika utförare som en del i verksamheternas utvecklingsarbete, tillsammans med resultat från egenkontroll och offentlig statistik som Socialstyrelsens öppna jämförelser.
Resultatet och slutsatserna i rapporten är ett av flera delunderlag i samband med:
- Vård- och omsorgsnämndens mål-/uppdragsdiskussioner inför kommande verksamhetsår (2020)
- Förvaltningsledningens granskning av hur Vård- och omsorgsnämndens kvalitetsledningssystem fungerar och vad som behöver förbättras.
Från och med Kvalitetsrapport 2018 är rapporten helt webbaserad.
Hjälpte informationen på sidan dig?
Sidan uppdaterad 2019-05-16