Publicerad 2018-11-14

Så kan du lämna synpunkter på hälso- och sjukvården i kommunen

Det finns flera sätt att lämna synpunkter eller klagomål för den som inte är nöjd med den sjukvård som du får i hemmet. Nytt är att du först ska ha kontaktat verksamheten innan du kan vända dig till IVO, Inspektionen för vård och omsorg.

Väljer du att vända dig till ansvarig verksamhet ska du kontakta chefen för den hemtjänst-enhet eller annan enhet som ansvarar för din hemsjukvård. Är du osäker vem du ska vända dig till kan Kundcenter hjälpa dig att komma rätt.

Om du inte vill lämna dina synpunkter direkt till verksamheten kan du välja att lämna synpunkterna via kommunens Kundcenter - eller använda blankett eller formulär på hemsidan

Här hittar du mer information om hur du kan lämna synpunkter

Sidan uppdaterad 2018-11-14

Spar tid med vår mobilapp!

Få senaste nytt från kommunen direkt i byxfickan. Du når snabbt alla mobila tjänster som du har nytta av i din vardag.

Ringer du Kundcenter via appen kan du också kapa vänte­tiden med upp till 60 sekunder.

Läs mer om mobilappen och ladda ner den redan idag!

En hand håller en smartphone med Östersundsappen