Arbetskraftsbanken börjar gapa tom – vad gör du för att lösa en kompetenskris som bara växer?
Anta kompetensutmaningen och få inspiration och verktyg kring hur er organisation kan må bra och fortsätta utvecklas i ett svårt kompetensläge. Missa inte höstens föreläsningsserie!

Vi står alla inför en stor utmaning, kompetensbristen är här för att stanna. Östersund har som mål att vara en attraktiv kommun för människor att leva, jobba och utvecklas i. En avgörande faktor för att lyckas med visionen är att kommunen tillsammans med näringslivet skapar förutsättningar för en än mer inkluderande och konkurrenskraftig arbetsmarknad.
Östersunds kommun vill bidra till att ta tillvara hela befolkningens kompetens, företagsamhet och erfarenhet. Som ett led i det arbetet vill vi bjuda in ledare inom privat och offentlig sektor till en föreläsningsserie.
Syftet är att inspirera och öka medvetenheten kring hur mångfald och inkludering kan bidra till ökad tillväxt, innovations- och konkurrenskraft och mer engagerade medarbetare. Du får också en chans att träffas, diskutera och inspireras av andra ledare och chefer.
Genom Allbrights föreläsningsserie får deltagarna konkreta metoder och verktyg för att lyckas med sitt mångfalds- och inkluderingsarbete.
Om föreläsningarna
För: Dig i ledande position i privat och offentlig sektor.
När: 11 november, 25 november och 9 december, 11.30 – 13.30.
Var: Verket, Prästgatan 50.
Lunch: Ingår.
Anmälan är bindande, avanmälan måste ske senast ett dygn innan event. Föreläsningarna är kostnadsfria.
Information om föreläsningarna för utskrift Pdf, 325.2 kB.
Frågor
Kontakta ivar.nilsson@ostersund.se
Anmälan
Du kan välja att anmäla dig till enskilda föreläsningar - eller till hela föreläsningsserien.
Anmälan är bindande, avanmälan måste ske senast ett dygn innan event. För utebliven avanmälan blir du skyldig att betala 500 kronor.
Klicka på bilden nedan så förstoras den:
Tips. Prenumerera på våra nyheter och servicemeddelanden så håller du koll på viktig information från Östersunds kommun. Börja prenumerera