Publicerad 2026-05-25

Invigning av nya cykelställ och tipspromenad

Tisdag 26 maj är det invigning av de nya cykelställen Bikeep med kommunalråd Rosi Hoffer. Vi bjuder på kaffe och kaka.

  • Tid: Tisdag 26 maj 12.00
  • Plats: Cykelställen vid övre delen av Stortorget (Samuel Permans gata)
  • Vad: Vi inviger Östersunds nya cykelställ, där du kan parkera din cykel tryggt, enkelt och digitalt.
  • Läs mer om hur cykelställen fungerar

Under veckan

Tipspromenad

Passa även på att gå vår tipspromenad som pågår under hela veckan. Fina priser väntar, bland annat entré för två till Storsjöbadet och relaxen och fina mössor med reflexhjärtat.

Visning av cykelställ

Under hela veckan kommer en person från företaget Veia vara på plats för att visa hur cykelställen fungerar. Håll utkik och stanna till eller passa på att använda de nya cykelställen helt kostnadsfritt. Du låser cykelstället med app eller betalkort med chip.

Tips. Prenumerera på våra nyheter och servicemeddelanden så håller du koll på viktig information från Östersunds kommun. Börja prenumerera

Sidan uppdaterad 2026-05-25