Publicerad 2019-08-29

Pressinbjudan: Fristads­författaren Suzannes boksläpp

Nu ger Suzanne Ibrahim ut boken När vinden exploderar mot min hud.

I februari 2018 klev Suzanne Ibrahim av planet i Östersund, med ett färdigt manus till en bok med sig. Hon kom till Östersund från Syrien som fristads­gäst via organisationen ICORN för att kunna verka fritt inom sitt yrke som journalist, poet och författare utan hot eller andra inskränkningar på yttrandefriheten. Nu ges hennes bok ”När vinden exploderar mot min hud: Dagbok från Damaskus” ut.

Boken är skriven under kriget i Syrien och skildrar vardags­livet mitt under ett pågående krig. Medan kriget rasar runt om fortsätter vardagen, fylld av relationer med familj och vänner, planer på böcker och drömmar om framtiden.

Mer information om boksläppet

Plats: Samlingssalen, Östersunds bibliotek

Tid: Onsdag 4 september klockan 18.00 – 19.00.

Övrigt: Moderator för kvällen är författaren Malin Nord, som kommer intervjua Suzanne på engelska. Boken presenteras för första gången i svensk översättning av Anna Jansson och ges ut av Teg Publishing. Redaktör Helena Fagertun kommer även hon finnas på plats.

Media inbjuds att delta under boksläppet. Suzanne kommer att ha tid för media efter samtalet.

För ytterligare information och frågor, kontakta:

Catharina Andersson koordinator vid Östersunds bibliotek, telefon 076-114 87 25

Sidan uppdaterad 2019-08-29