Publicerad 2020-03-31

Ändrade öppettider för besök till Kundcenter på Österäng

Från och med onsdag 1 april gäller ändrade öppettider för besök till kommunens kundcenter på Österäng. De nya tiderna är 09.00-16.00 vardagar.

På grund av Coronaviruset vill vi att våra medborgare i första hand kontaktar oss via telefon eller mejl, och så långt det är möjligt undviker personligt besök till kommunens kundcenter på Österäng.

Kundcenters telefontider är fortfarande måndag–torsdag: 8.00-17.00. Fredagar och dag före helgdag: 8.00‑16.00.

Så kontaktar du oss

Ring oss på 063-14 30 00
Mejla oss på kundcenter@ostersund.se


Talar du varken svenska eller engelska kan du be någon som gör det att ringa åt dig. Den som ringer åt dig behöver inte känna till ditt ärende utan bokar bara en tid till dig. Då ringer kommunen upp dig tillsammans med en tolk. Detta gäller främst ärenden som rör ekonomiskt bistånd eller frågor om förskoleplats och skolplats.

Sidan uppdaterad 2020-03-31

Spar tid med vår mobilapp!

Få senaste nytt från kommunen direkt i byxfickan. Du når snabbt alla mobila tjänster som du har nytta av i din vardag.

Ringer du Kundcenter via appen kan du också kapa vänte­tiden med upp till 60 sekunder.

Läs mer om mobilappen och ladda ner den redan idag!

En hand håller en smartphone med Östersundsappen