Staden: Lek och mys istället för parkering på Storgatan från 1 juni
Från måndag 1 juni till och med måndag 30 september är det förbjudet att parkera på Storgatan mellan Biblioteksgatan och Postgränd. Gatuavsnittet är nu ett gångfartsområde – en gata för bilar, men på gångtrafikanternas villkor, med plats för lek och mys. Parkeringsplats för rörelsehindrade finns kvar på gångfartsgatan.

Vanlig parkering finns exempelvis längs Köpmangatan.
Destination Östersund och Östersunds kommun öppnar upp för små miniparker, sittplatser, spel och annat mys och kul på gångfartsområdet längs Storgatan.
Parkeringar i Östersunds centrum
Förstora bildenHär ser du ungefär var det är förbjudet att parkera på Storgatan. Klicka för större karta
Tips. Prenumerera på våra nyheter och servicemeddelanden så håller du koll på viktig information från Östersunds kommun. Börja prenumerera
