- Anställningsform
- Tillsvidareanställning
- Omfattning
- Heltid
- Sista ansökningsdag
- 2024-10-13
- Dela annonsen
För dig med skyddad identitet
Om du har skyddad identitet och vill söka en tjänst ska du kontakta Kundcenter på telefon: 063-14 30 00. Kundcenter kopplar dig till HR-administratör. Du ska alltså inte söka genom vårt rekryteringssystem.
Enhetschef
Vi söker nu en enhetschef till Säbo Hemtjänst Södra, Fältvägen.Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
Är du en positiv och trygg ledare som vill arbeta med något viktigt på riktigt? Vi behöver förstärka med en enhetschef till vårt kompetenta chefsteam. Rätt person välkomnas med öppna armar till en arbetsplats med fantastiska medarbetare och chefskollegor.
Inom vår verksamhet har vi 15 särskilda boenden. Fördelat på SÄBO Södra: Torvalla och Brunflo/Fåker och SÄBO Norra: Frösön, Centrala Staden och Lit.
Vår kultur - framåt med hjärtat
I vår kommun är varje medarbetare viktig på riktigt. Varje individ gör stor skillnad för många människor, genom hela livet. Det gör det lätt att hitta engagemang och mening. Vår ledstjärna är ett bättre Östersund. Därför går vi ständigt framåt, och vi gör det med hjärtat.
Ditt nya jobb
Vi erbjuder dig goda förutsättningar för att lyckas i din roll, med stöd från HR-konsulter, ekonomer och andra specialister. Som ny chef får du både en kommungemensam och verksamhetsspecifik introduktion utifrån tidigare kompetenser och erfarenheter.
Arbetsuppgifter
I din roll har du personal- ekonomi- verksamhets- och arbetsmiljöansvar. Det innebär att du ansvarar för att tillgängliga resurser används effektivt och att verksamheten bedrivs utifrån gällande lagstiftning, kvalitetskrav samt fastställda ekonomiska ramar. Du leder, planerar och organiserar verksamheten utifrån uppsatta mål. Du driver verksamheten så att medarbetarna känner sig delaktiga och engagerade. Du kommer att ingå i verksamhetsledningen för Säbo Hemtjänst Södra tillsammans med nio andra enhetschefer och verksamhetschef. Vi arbetar tillsammans för verksamhetens helhetsperspektiv, att våra medborgare ska uppleva trygghet, få innehållsrika dagar och få en god vård och omsorg av hög kvalitet.
Din kompetens
Krav
- Universitets eller Högskoleexamen som arbetsgivaren finner lämplig
- Tidigare erfarenhet av arbete som chef med personalansvar
- God datorvana
- Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift
- Kommunikativ och strategisk förmåga
Meriterande
- Du har flerårig erfarenhet av ledarskap, utvecklings- och förändringsarbete
- Erfarenhet från arbete inom äldreomsorg och kunskap om behov inom äldreomsorgens verksamhet
- Du har erfarenhet från kommunal eller offentlig verksamhet och har förståelse för hur det är att arbeta i en politiskt styrd organisation
- Du har ett prestigelöst förhållningssätt, förmåga att bygga förtroende både externt och internt, du trivs med att dela med dig av kunskap och erfarenheter
- Du har en kommunikativ förmåga och kan förklara, förtydliga, förenkla och förankra budskap och sammanhang på ett förtroendeingivande sätt
- Du har ett stort intresse för utvecklingsarbete
- Du har körkort
Vi söker dig
För oss är ett närvarande och tillgängligt ledarskap viktigt. Vi söker dig som har vilja och förmåga att ansvara för verksamhet, personal och ekonomi. Du är tydlig, flexibel, lyhörd och engagerad i ditt ledarskap. Du kan prioritera, delegera och följa upp. Du har förmåga att leda utvecklings- och förändringsarbete. Du har ett coachande förhållningssätt som får dina medarbetare att växa och utvecklas. Du leder med tillit och har mod att delegera för att bidra till en lärande kultur. Du har förmåga att se helhetsperspektiv och har god kännedom om medborgarnas vardagsvillkor.
Du utvecklar effektiva och stödjande relationer till kollegor och bidrar till upplevelsen att vi arbetar tillsammans. För att lyckas i rollen har du förståelse för att arbeta i en politiskt styrd organisation och ett genuint engageman för frågor inom äldreomsorgen. Vi ser att du har en god administrativ, ekonomisk och organisatorisk förmåga att skapa struktur och balans för en väl fungerande verksamhet.
Du är en trygg och kan med integritet och professionell hållning prioritera och driva rätt frågor. Du har lätt för att anpassa dig till nya förutsättningar. Din lyhördhet skapar goda samarbeten, tillitsfulla relationer där du även har mod att agera i svåra situationer. Din kommunikativa förmåga är mycket god och du uttrycker dig väl i tal och skrift. Stor vikt läggs vid din personliga lämplighet och ledarförmåga
Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Bifoga CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med, uppvisande av detta blir aktuellt vid eventuell intervju
En hälsning från din blivande chef
Varmt välkommen med din ansökan till ett spännande och utvecklande arbete med härliga kollegor och medarbetare, så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag.
Med väniga hälsningar
Åsa Engman
Så går rekryteringen till
Intervjuer kan ske löpande. Vi vill att du bifogar CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Det ber vi dig komplettera med om det blir aktuellt med en intervju.
Östersunds kommun har före annonsering övervägt val av annonseringskanaler och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.
Vad erbjuder vi?
Östersunds kommun erbjuder dig förmåner så som betald semester från första anställningsåret, semesterväxling, friskvårdsbidrag eller friskvårdstimme. Via vår förmånsportal får du ta del av oberoende pensionsrådgivning och en mängd rabatter och erbjudanden. Du kan dessutom få snabbt och professionellt stöd från olika specialister, som till exempel psykologer, jurister och ekonomer, genom Falck Healthcare Personalstöd. Du kan läsa mer om våra förmåner på vår hemsida: https://www.ostersund.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/sa-har-jobbar-vi/lon-och-formaner.html
Om Vård- och omsorgsförvaltningen
Att jobba med hjärtat är att vara med och skapa förutsättningar för att alla i Östersund ska kunna leva enklare, rikare och tryggare liv. Hos oss kan det innebära att du jobbar med människor i alla åldrar inom funktionshinder, LSS, hemtjänst eller särskilt boende. Det är viktigt. På riktigt.
Upplysningar
Ann Edström Stork | Enhetschef | 063-14 32 19 |
Carina Engvall | Vision | 063- 14 38 35 |
Åsa Engman | Verksamhetschef Sektor Hemtjänst och SÄBO | 063-14 38 24 |
- Sista ansökningsdag
- 2024-10-13
- Dela annonsen
För dig med skyddad identitet
Om du har skyddad identitet och vill söka en tjänst ska du kontakta Kundcenter på telefon: 063-14 30 00. Kundcenter kopplar dig till HR-administratör. Du ska alltså inte söka genom vårt rekryteringssystem.
Kommunen - En arbetsgivare som gör skillnad
I vår kommun är varje medarbetare viktig på riktigt. Varje individ gör stor skillnad för många människor, genom hela livet. Det gör det lätt att bli engagerad och hitta mening. Vår ledstjärna är ett bättre Östersund. Därför rör vi oss ständigt framåt, och gör det med hjärtat. Vi är 5 600 medarbetare inom 400 olika yrken som ger varandra styrka och inspiration. Vi erbjuder stora möjligheter att utvecklas både professionellt och som person. Roligt för dig och bra för Östersund!
Läs gärna mer om Östersunds kommun som arbetsgivare genom att följa länken nedan: