Vi bygger för ett tryggare vatten och avlopp
Vattenverk och reningsverk blir gamla och slitna. Tidens tand nöter även på vatten- och avloppsledningar. Samtidigt växer Östersunds kommun och nu byggs många nya bostäder. Klimatförändringarna har gett oss töväder mitt i vintern och kraftiga regn sommartid vilket ökar risken för översvämningar. Men vi jobbar ständigt med att bygga ett tryggt kommunalt VA!

Pågående projekt
Vi renoverar vatten- och avloppsanläggningar
Sidan uppdaterad 2026-06-01
