E-faktura
E-faktura är ett elektroniskt sätt att betala fakturor för dig som har internetbank. Östersunds kommunen erbjuder e-faktura för alla våra fakturor. Det kostar inget att ansluta sig till e-faktura och du anmäler dig till tjänsten via din internetbank.
Vad är e-faktura?
E-faktura är en elektronisk faktura som kommer till din internetbank. Den innehåller samma uppgifter som en pappersfaktura och kommer med samma intervall som du skulle ha fått din pappersfaktura. Du ser att det finns en e-faktura att godkänna när du loggar in på din internetbank. När du kontrollerat en faktura behöver du bara godkänna den. Alla uppgifter, såsom OCR-nummer, belopp och förfallodag finns redan registrerade.
Så anmäler du dig till e-faktura
Du anmäler i din internetbank att du vill betala dina fakturor från kommunen med e-faktura.
- Sök efter "Östersunds kommun" i listan över företag och kommuner som kan erbjuda e-faktura.
- Välj "Östersunds Kommun, VA/Renhållning" för fakturorna gällande vatten, avlopp, renhållning och slamtömning.
- Välj "Östersunds kommun, exkl VA/Renhållning" för alla övriga fakturor.
- Fyll i anmälningsformuläret direkt på skärmen